Bugun O‘zbekiston taraqqiyotning yangi yo‘liga tushib oldi, erkin va ochiq fuqarolik jamiyati qurish, mamlakatni modernizatsiya qilish jarayonlari shiddat bilan kechmoqda. Bu yurtda ulgʻayotgan yigʻit-qizlarning orzulari va oʻz oldiga qoʻygan maqsadlari bisyor. Davlatimiz rahbarining tashabbusi va qoʻllab-quvvatlashi esa ularga bu maqsadlarni amalga oshirishda koʻmak beradi. Prezidentimiz Shavkat Mirziyovning: “Biz oʻz oldimizga mamlakatimizda Uchinchi Renessans poydevorini barpo etishdek ulugʻ maqsadni qoʻygan ekanmiz, buning uchun yangi Xorazmiylar, Beruniylar, Ibn Sinolar, Ulugʻbeklar, Navoiy va Boburlarni tarbiyalab beradigan muhit va sharoitlarni yaratishimiz kerak. Bunda, avvalo, taʼlim va tarbiyani rivojlantirish, sogʻlom turmush tarzini qaror toptirish, ilm-fan va innovatsiyalarni taraqqiy ettirish milliy gʻoyamizning asosiy ustunlari boʻlib xizmat qilishi lozim”, deb aytgan soʻzlari yoshlar uchun katta marralar sari yoʻl ochadi.Shubhasiz, maktabdagi ta'lim va tarbiya jarayoni ota-onalar bilan o'zaro munosabatlarni tashkil etishga asoslanishi kerak. Oila, maktab, bolalar jamoasi - oldingi avlod tomonidan to'plangan axloqiy qadriyatlarni yangi avlodlarga beradigan vositachilari hisoblanadi.
Afsuski, bizning davrimizda oila va maktab o'rtasidagi samarali o'zaro munosabatlarni tashkil etishda bir qator muammolar mavjud. Engko'puchraydiganmuammolar:
- bolalarnitarbiyalashvaqtiniqisqartirishgaolibkeladiganota-onalarningbandligi;
- ta'limni shakllantirish bo'yicha jamiyatda qabul qilinganlardan farq qiladigan o'z e'tiqodlari va qarashlarining mavjudligi;
- maktab ta'limi qoniqarsiz baholanishi;
- ota-onalarning bilim darajasi va madaniyati pastligi.
Ta'lim va tarbiyaning nazariy va uslubiy asoslarini muvaffaqiyatli amalga oshirish maktab, oila va jamoatchilikning ta'lim harakatlari birlashtirilgan taqdirdagina amalga oshiriladi. Maktab, oila va jamoatchilikning birgalikdagi tarbiyaviy ishlarini tashkil etish markazi maktab bo'lishi kerak. Hozirgi kunda faqat maktab o'quvchilarni zamonaviy ishlab chiqarish talablari va doimiy ravishda jadal rivojlanib borayotgan ilmiy-texnikaviy taraqqiyot talablari bilan belgilanadigan zarur bilim darajasini ta'minlaydi.
Maktabda malakali o'qituvchilar uchun maxsus tayyorlangan kadrlar mavjud, aksariyat ota-onalarning tegishli pedagogik tayyorgarligi yo'q. O'quvchilar vaqtlarining ko'p qismini maktabda o'tkazadilar, bu ularning oiladagi faoliyatiga ham ta'sir qiladi.Ota-onalarning aksariyati ishlab chiqarish faoliyati bilan shug'ullanadigan, o'z-o'zini tarbiyalash va qo'shimcha o'qitish bilan shug'ullanayotgani ota-onalar va bolalarning an'anaviy aloqalarini susaytirayotganligini hisobga olish kerak.Ota-onalar farzandlari bilan maktabdagi ta'lim va tarbiya jarayonini oila davrasida ham doimiy ravishda nazorat qilib borishlari zarur hisoblanadi. Prezidentimiz Shavkat Mirziyoev Mustaqilligimizning 30 yilligiga bag‘ishlangan bayram tantanasidagi nutqida ham ta’lim tizimini isloh qilish masalasiga alohida to‘xtalib, “...agar biz ta’limni o‘zgartirsak, ta’lim insonni o‘zgartiradi. Insono‘zgarsa – butun jamiyatimiz o‘zgaradi.”, - deya fikr bildirgan edi.
Darhaqiqat, Yangi O‘zbekistonni barpo etish yo‘lidagi islohotlarning bosh ijrochisi ham biz o‘zimiz, O‘zbekiston fuqarolari. Islohotlar natijasi ham bevosita fuqarolarimiz hayotini farovon etish uchun xizmat qiladi. Bu jarayonda yuksak bilim va salohiyatga ega kadrlar hal qiluvchi kuch sifatida maydonga chiqadilar. Uzluksiz sifatli ta’lim tizimigina aynan shunday kadrlarni yetkazib bera oladi.
Xolmirzayev Diyor Xolmirza o’g’li
Jizzax viloyat ma’muriy sudining
sudya katta yordamchisi